Sylwetka absolwenta
Wydział Chemii realizuje unikalną ofertę edukacyjną realizowaną na kierunku chemia w ramach studiów stacjonarnych:
- I stopnia (licencjackich) na specjalnościach: chemia biologiczna, chemia materiałów dla nowoczesnych technologii, chemia medyczna, chemia ogólna, chemia środowiska, informatyka chemiczna
- II stopnia (magisterskich) na specjalnościach: analityka instrumentalna, chemia biologiczna, chemia fizyczna, chemia materiałów dla nowoczesnych technologii, chemia medyczna, chemia nieorganiczna i kataliza, chemia obliczeniowa, chemia organiczna, chemia środowiska, informatyka chemiczna i chemometria
- III stopnia (doktoranckich) dostępnych dla absolwentów stopnia II po ukończeniu każdej z wymienionych specjalności lub po studiach pokrewnych (technologia chemiczna, biotechnologia, farmacja i inne)
Absolwent studiów I stopnia posiada ogólną wiedzę w zakresie chemii i posiada pogłębiona wiedzę w zakresie wybranej specjalności chemicznej. Zna podstawowe koncepcje i teorie chemiczne, podstawy matematyki wyższej, opisuje i analizuje zjawiska fizyczne i procesy chemiczne adekwatnym aparatem matematycznym, zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium chemicznym. Absolwent potrafi analizować problemy z zakresu chemii oraz znajdować ich rozwiązania w oparciu o poznane twierdzenia i metody oraz analizować wynikające z nich wnioski. Potrafi stosować metody numeryczne do rozwiązania problemów matematycznych, ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Absolwent jest przygotowany do roli zawodowej chemika pracującego przemyśle, laboratorium lub instytucjach, w których można zetknąć się z chemikaliami. Absolwenta cechuje umiejętność krytycznego, precyzyjnego myślenia oraz wykorzystywania nabytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania zadań w zakresie pracy zawodowej w działaniu zespołowym lub indywidualnym.
Absolwent studiów II stopnia posiada poszerzoną wiedzę w zakresie chemii i zaawansowaną wiedzę z zakresu wybranej specjalności. Zna koncepcje i teorie chemiczne i ich znaczenie dla rozwoju nauk ścisłych, posiada wiedzę z matematyki niezbędną do zrozumienia i opisu zjawisk fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, posiada poszerzoną wiedzę z zakresu metod eksperymentalnych i numerycznych, zna teoretyczne podstawy funkcjonowania aparatury pomiarowej stosowanej w chemii, zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w stopniu pozwalającym na samodzielną pracę na stanowisku badawczym lub pomiarowym, posiada podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną.
Absolwent potrafi planować i wykonywać zaawansowane syntezy i badania fizykochemiczne związków chemicznych oraz analizować i interpretować ich wyniki. Potrafi w sposób krytyczny ocenić wyniki eksperymentów, obserwacji i obliczeń teoretycznych, potrafi w sposób zaawansowany przedstawiać wyniki badań i opracowań literaturowych, potrafi określić proces dalszego uczenia się i samokształcenia, ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Absolwent, który zrealizował modułowe kształcenie przygotowujące do zawodu nauczyciela posiada dodatkowe kwalifikacje do nauczania chemii we wszystkich typach szkół (gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych).
Absolwent studiów III stopnia (doktoranckich) jest wybitnym specjalistą w zakresie wybranego przez siebie obszaru chemii. Posiada wiedzę i umiejętności umożliwiające rozwiązywanie najtrudniejszych problemów naukowych, prezentacji wyników na konferencjach i w czasopismach naukowych jak również duże doświadczenie z zakresu dydaktyki szkoły wyższej. Uzyskany dyplom doktora nauk chemicznych jest kluczem do najlepszych laboratoriów naukowych świata.
Absolwent jest przygotowany do roli zawodowej chemika pracującego przemyśle, laboratorium lub instytucjach, w których można zetknąć się z chemikaliami. Absolwenta cechuje umiejętność krytycznego, precyzyjnego myślenia oraz wykorzystywania nabytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania zadań w zakresie pracy zawodowej w działaniu zespołowym lub indywidualnym.
Absolwent studiów II stopnia posiada poszerzoną wiedzę w zakresie chemii i zaawansowaną wiedzę z zakresu wybranej specjalności. Zna koncepcje i teorie chemiczne i ich znaczenie dla rozwoju nauk ścisłych, posiada wiedzę z matematyki niezbędną do zrozumienia i opisu zjawisk fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, posiada poszerzoną wiedzę z zakresu metod eksperymentalnych i numerycznych, zna teoretyczne podstawy funkcjonowania aparatury pomiarowej stosowanej w chemii, zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w stopniu pozwalającym na samodzielną pracę na stanowisku badawczym lub pomiarowym, posiada podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną.
Absolwent potrafi planować i wykonywać zaawansowane syntezy i badania fizykochemiczne związków chemicznych oraz analizować i interpretować ich wyniki. Potrafi w sposób krytyczny ocenić wyniki eksperymentów, obserwacji i obliczeń teoretycznych, potrafi w sposób zaawansowany przedstawiać wyniki badań i opracowań literaturowych, potrafi określić proces dalszego uczenia się i samokształcenia, ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Absolwent, który zrealizował modułowe kształcenie przygotowujące do zawodu nauczyciela posiada dodatkowe kwalifikacje do nauczania chemii we wszystkich typach szkół (gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych).
Absolwent studiów III stopnia (doktoranckich) jest wybitnym specjalistą w zakresie wybranego przez siebie obszaru chemii. Posiada wiedzę i umiejętności umożliwiające rozwiązywanie najtrudniejszych problemów naukowych, prezentacji wyników na konferencjach i w czasopismach naukowych jak również duże doświadczenie z zakresu dydaktyki szkoły wyższej. Uzyskany dyplom doktora nauk chemicznych jest kluczem do najlepszych laboratoriów naukowych świata.